Daugiau žalios spalvos!

Pavasaris žino, kaip esame pasiilgę žalios spalvos, todėl dovanoja jos negailėdamas – ir akims, ir skrandžiui. Žalios spalvos daržovėse gausu ląstelienos ir mažai kalorijų. Salotos, agurkai, cukinijos, brokoliai, špinatai, lapiniai kopūstai - šios daržovės prikaupę naudingų vitaminų ir mineralų.

Iš laukų – į namus

Jei nematėte dokumentinio filmo „Klajojantis šefas“, pažiūrėkite. Gal jis jus įkvėps aplink namus prisirinkti valgomųjų žolelių. Paprastosios garšvos, kurių galite dėti į troškinius, salotas, žaliuosius kokteilius, rasite kiekviename patvoryje ar pamiškėje. Ten pat ieškokite ir jaunų dilgėlių lapelių. Jie tinka sriuboms virti ir paskanina kiaušinių salotas, o švelniai nuplikyti, skanūs ir vertingi salotų ingredientai.
Puikus vitamino C šaltinis – rūgštynės, o paprastųjų kiaulpienių kartumo visai nereikia bijoti. Nuskintus lapelius trumpai palaikykite sūdytame vandenyje ir apšlakstykite citrinų sultimis. Salotinės sultenės garsėja vitaminų gausa, taigi itin tinka salotoms ir žaliesiems kokteiliams ruošti.

Špinatų lapų galia

Prancūzai sako, kad špinatai yra organizmo šluota. Tačiau ir Lietuvoje šis iš Pietų Azijos kilęs augalas labai mėgstamas. Apie špinatų naudą daug prirašyta. Špinatai prikaupę daug vitaminų K, A, C ir geležies.
Špinatai naudingiausi žali, jie puikiai tinka kokteiliams plakti, skanu jų maišyti į salotas, dėti ant sumuštinių. Špinatų lapeliai gali būti ir troškinami, dedami į apkepus, omletus, blynus, padažus. Jei ruošiate patiekalus iš špinatų, lapelius geriausia suplėšykite rankomis, pjaustomi peiliu, jie praranda vitaminą C. Ir jei troškinsite, vandens geriau nepilkite –
uždenkite ir palaukite, kol jie sukris. Vertingiausi yra jauni, nedideli, neperaugą špinatų lapeliai, užauginti atvirame lauke.

Išbandykite receptą Žaliasis kokteilis su špinatais ir avokadais