Vasaros maudynės

Sporto klubo „People Fitness“ grupinių užsiėmimų trenerė Lina Dranginytė visiems iki vieno rekomenduoja mokytis plaukti. „Jei mokate vandenyje apsukti ratą šuniuku, tai dar nereiškia, kad gebate laikytis vandenyje. Mokėsite plaukti – būsite ne tik saugūs, bet ir galėsite drąsiai mėgautis smagia veikla vandenyje“, - sako trenerė ir priduria, kad maudynės yra didžiausias vasaros malonumas.

Vandenyje.

Pratimai vandenyje naudingi visiems, o ypač tiems, kurie kenčia sąnarių, stuburo skausmą ar turi viršsvorio problemų. Žmogaus kūnas vandenyje sveria dešimtadalį to, ką sveria sausumoje, dėl to kenčiantiems sąnarių skausmus vertėtų sportuoti vandenyje.

Prieš sportą vandenyje visada lengvai apšilkite sausumoje. Įbridę į vandenį iki pečių, kilnokite kojas, tarsi bėgdami.

Jei norite turėti gražias rankas, pamėginkite atlikti tokį pratimą: tiesias rankas tiesiais tvirtais delnais leiskite žemyn iki klubų ir grąžinkite atgal prie pečių linijos. Rankų ištraukti iš vandens nereikia, svarbu nekelti pečių prie ausų ir kūną laikyti tvirtą. Jei turite putplasčio svarelius arba plaukimo lazdelę, rankas kelkite, laikydami juos, bus daugiau pasipriešinimo. Šitaip rankas galite kilnoti tris serijas po 12 kartų, keldami į priekį, pečių plotyje ir tris serijas po 12 kartų, keldami rankas, ištiestas šonuose.

Dar vienas puikus vandens pratimas – rankų suvedimas. Ištieskite rankas pečių aukštyje, suglauskite priešais krūtinę pečių aukštyje delnais į išorę, tiesiomis rankomis pečių aukštyje stumkite vandenį atgal delnais iki pečių linijos, o grąžindami rankas į pradinę padėtį, atverskite delnus į vidų ir grįžkite į pradinę poziciją. Kartokite pratimą 12 kartų po tris serijas.

Apatinei kūno daliai stiprinti tiks toks pratimas: ištiestą koją kelkite į priekį ir grąžinkite ją atgal. Šį pratimą taip pat galima daryti, keliant koją į priekį ir į šoną. Kiekviena koja pamėginkite atlikti 12 pakartojimų po tris serijas. Jeigu turite plaukimo lazdelę, pabandykite vandenyje ją paversti šokdyne. Laikykite plaukimo lazdelę po vandeniu, o kai įgusite, trumpinkite lazdelės ilgį, taip šokinėti bus sudėtingiau, kelius prie krūtinės reikės pritraukti greičiau. Stenkitės išlaikyti tempą ir atlikti 20 tokių šuoliukų.

Prie vandens.

Paplūdimys ir tinklinis – neatsiejami pramogų prie vandens atributai. Lygiai taip pat – žaidimai su raketėmis, pripučiamais kamuoliais, skriejančiomis lėkštėmis ar improvizuotas tenisas. Jei dar nesate statę smėlio pilies, miestelio ar skulptūros, pats metas tai išbandyti. Tik nepamirškite, kad prie vandens saulė būna ypač kaitri, taigi, pasirūpinkite apsaugos nuo saulės priemonėmis, galvos apdangalais ir būtinai nepamirškite geriamojo vandens.

Su vandeniu. 

Kuris iš mūsų savo vaikystėje neišmėginome vandens šautuvų karo?! Šis žaidimas smagus ir dideliems, ir mažiems, o kariauti galite ir vienas prieš vieną, ir komandomis. Ne tik atsigaivinsite, bet ir smagiai pajudėsite. Jei esate nusiteikę prieš karą, šaudykite į taikinius. Galite netgi surengti estafetę: paleiskite vandens srovę į taikinį, kitoje stotelėje nubėkite atkarpą su pilna stikline vandens, o trečioje – pripilkite pilną šaukštą vandens, dėkite jo galą į burną ir krypuokite žąsele, stengdamiesi vandens neišlaistyti.

Su nardymo plaukmenimis labai smagu plaukioti po vandeniu, bet pamėginkite ant smėlio surengti bėgimo su plaukmenimis varžybas. Bus ne tik juokinga, bet ir sutvirtinsite kojų raumenis.

Ant vandens.

Jei norisi stipresnių pojūčių, išmėginkite vandenlentes, jėgos aitvarus ar banglentes. Prie jūros, didžiųjų ežerų ar aplink miestus rasite parkų ir trenerį, kuris parodys, kaip pradėti šiuos ekstremalius, bet labai smagius plaukiojimo būdus. Plaukiojimas irklentėmis gali tapti įspūdinga pažintine kelione. Iš vandens miestai atrodo visai kitaip. Kaip ir jų pakrantės. Svarbiausia – priimti balanso iššūkį, o jau tada galima panirti į meditaciją ir žavėtis ramiu vandens čiurlenimu. Keliones baidarėmis Lietuvoje nesunku derinti su gamtos ir kultūros objektų lankymu. Šalia gražiausių šalies upių visada rasite ką apžiūrėti, o mažiesiems keliautojams tokios išvykos taps pačia geriausia gamtos pažinimo, istorijos ir fizinio lavinimo pamoka.

Svarbu.

– Stebėkite, kokios spalvos kabo iškelta vėliava paplūdimyje. Raudona spalva reiškia, kad plaukioti jūroje pavojinga.
– Jei maudotės ežere, išsiaiškinkite kaip staiga jis gilėja. Neplaukiokite, kai vanduo stipriai banguoja.
– Būtų gerai, jei prieš maudynes pirmiausia apšiltumėte. Ledinis jūros ar ežero vanduo neišjudintus raumenis gali sutraukti.
– Nepamatuojama drąsa neša nelaimes. Niekada nelipkite į vandenį paragavę alkoholio. Negalima plaukioti ir sočiai pavalgius.
– Kai sugalvosite šokti į vandenį nuo liepto, visada prisiminkite posakį apie nusuktą sprandą.
– Plaukimo distanciją ilginkite pamažu, nes plaukimas reikalauja daug jėgų.
– Neplaukiokite tamsoje. Galite nė nepajusti, kaip atsidursite toli nuo kranto, o išplaukti nebeliks jėgų.
– Pagalbos šaukitės garsiai rėkdami ir tiesiomis rankomis taškydami vandenį, – taip būsite geriausiai matomi.